Παρακολουθούμε με έκπληξη την ΟΛΜΕ να εκβιάζει την κοινωνία με την αναγγελθείσα απειλή απεργίας στην διάρκεια των πανελληνίων εξετάσεων, η οποία όμως δεν αποφασίστηκε καν προς το παρόν από τους ενδιαφερόμενους καθηγητές. Οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων τα τελευταία χρόνια έχουν δείξει έμπρακτα ότι έχουν αφήσει στο παρελθόν την πρακτική της ομηρίας μαθητών και φοιτητών, δεν ακολουθούν τις έξαλλες συνδικαλιστικές ηγεσίες. Η κυβέρνηση για μια ακόμη φορά ενήργησε βιαστικά και σπασμωδικά. Προχώρησε σε προληπτική επιστράτευση πυροδοτώντας άχρηστες εντάσεις και πολώσεις, σε μια ιστορία που όλα έδειχναν ότι έβαινε προς την πλήρη απομόνωση και εκτόνωση.

Σε μια εποχή που όλοι και όλες γνωρίζουν τους ασφυκτικούς περιορισμούς που επιβάλει η κατάσταση της χώρας και της οικονομίας, η κατά 10% αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών δεν συνιστά αιτία πολέμου. Η άγονη αντιπαράθεση συσκότισε για μια ακόμη φορά το τεράστιο ζήτημα του συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τον πιο προβληματικό θεσμό του εκπαιδευτικού συστήματος. Χάριν του δημοσίου αισθήματος για το αδιάβλητο των εξετάσεων, γενιές ολόκληρες νέων ανθρώπων καταδικάζονται σε ένα απάνθρωπο και καταστροφικό της δημιουργικότητας και της κριτικής σκέψης σύστημα, που επιφέρει οικονομική εξουθένωση των οικογενειών με αμφίβολο αποτέλεσμα.

Η Δυναμική Ελλάδα θεωρεί απαραίτητη την αλλαγή εκπαιδευτικών στόχων στην Α’ και Β’-βάθμια εκπαίδευση. Χρειαζόμαστε μια αληθινή «επανάσταση των μεθόδων» στη διδασκαλία και τη μάθηση, προώθηση της κριτικής σκέψης, της ικανότητας επίλυσης προβλημάτων, της επινόησης, του αυτοσχεδιασμού και της καλλιέργειας της δημιουργικότητας, σε βάρος της αποστήθισης και της συσσώρευσης στείρας γνώσης.Βελτίωση της εξοικείωσης στην ηλεκτρονική εκπαίδευση, ενίσχυση της ικανότητας προσαρμογής στην νέα γνώση και ανάπτυξη της ικανότητας να μαθαίνεις σε δια βίου ορίζοντα. Οι έννοιες της επιχειρηματικότητας, της καινοτομίας πρέπει να εισαχθούν από νωρίς στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η Δυναμική Ελλάδα πιστεύει ότι η πρόσφατη απόπειρα μεταρρύθμισης για το Νέο Λύκειο, που αποσύρθηκε προτού εφαρμοστεί, ήταν στην σωστή κατεύθυνση. Η κυβέρνηση οφείλει να ανοίξει επειγόντως το θέμα. Ο αναχρονιστικός θεσμός των πανελλαδικών βλάπτει σοβαρά τη νεολαία, την κοινωνία, την οικονομία την χώρα.