Ανακοίνωση της προσωρινής επιτροπής πρωτοβουλίας για το θέμα των νέων γραμμών εξυπηρέτησης του ΕΟΠΥΥ:
Η Δυναμική Ελλάδα παρακολουθεί με προσοχή και ανησυχία καθώς ένας σωστός, στην βάση του και τις αρχές του, θεσμός απαξιώνεται λόγω κακοδιαχείρισης και ατυχών επιλογών.
Ο ΕΟΠΥΥ προχώρησε πρόσφατα στην θεσμοθέτηση πολλαπλών γραμμών τηλεφωνικών ραντεβού, αυξάνοντας συγχρόνως το κόστος για τον πολίτη. Όσο και αν ο εξορθολογισμός των τηλεφωνικών υπηρεσιών μπορεί υπο κάποιες συνθήκες να οδηγήσει στην παροχή τους από ιδιώτες, είμαστε εντελώς αντίθετοι με την μετακύληση του κόστους στον ασθενή.
Επειδή πολλές φορές οι αριθμοί κρύβουν την αλήθεια αντί να την αναδεικνύουν, ας ληφθεί υπόψη πως το μισό κόστος των ραντεβού θα το πληρώσουν το 5% των ασθενών με χρόνιες και πολλαπλές παθήσεις, πράγμα άδικο και τελικά ανήθικο.
Αυτό που μας ανησυχεί περισσότερο είναι πως η κίνηση αυτή απαξιώνει τον θεσμό στις συνειδήσεις αυτών ακριβώς των ανθρώπων τους οποίους τάχθηκε να εξυπηρετεί. Ακόμη όμως και για έναν άλλο λόγο: Φανερώνει πως το πρόβλημα κακοδιαχείρισης και ελλειμάτων δεν είναι απλώς κληρονομημένο. Συνεχίζεται και στον νέο οργανισμό με ελλείματα άνω των 70εκ τον μήνα και σύντομα θα φτάσουμε σε αδιέξοδο. Αντί λοιπόν η διοίκηση να ασχολείται με το σημαντικότερο πρόβλημα ανα χείρας και να εμπεδώνει το αίσθημα ατομικής ευθύνης των ασθενών, βοηθώντας να κατανοήσουμε όλοι πως οι υπηρεσίες υγείας ενώ οφείλουν να είναι διαθέσιμες πάντα και σε όλους, δεν είναι καταναλωτικές, ούτε αστείρευτες, κάνει σπασμωδικές, εν πολλοίς διακοσμητικές, και δυστυχώς δυσφημιστικές κινήσεις.
Ο ΕΟΠΥΥ χρειάζεται στήριξη από τους ασθενείς και από την κοινωνία· χρειάζεται στήριξη πρωτίστως από όσους τον διοικούν και τον εποπτεύουν.