Παιδεία με σύγχρονα σχολεία και πανεπιστήμια που βοηθά τους νέους να βρουν εργασία στη χώρα μας και να μη ξενιτεύονται.

Είναι καιρός και τα ελληνικά ΑΕΙ να λειτουργήσουν θετικά. Να προτάξουμε ως κύριο κριτήριο λειτουργίας τους την επιδίωξη της ακαδημαϊκής αριστείας διδασκόντων και διδασκομένων. Να μη φοβόμαστε την προσωπική αξιολόγηση, από την οποία κανένας καλός φοιτητής ή διδάσκων δεν έχασε ποτέ, αποδεχόμενοι την απλή αρχή ότι η ισοπέδωση αποβαίνει πάντα εναντίον της ποιότητας.

Να προωθήσουμε τη σύνδεση της πανεπιστημιακής παιδείας με τις ανάγκες της κοινωνίας και της χώρας. Να αναπτύξουμε ιδέες και εργαλεία για την καλύτερη κατανόηση του κόσμου γύρω μας και όπως είναι σήμερα και όπως ήταν στο παρελθόν, κατανοώντας την ιστορικότητά μας μέσα σε ένα παγκοσμιοποιημένο πλαίσιο.

 

Οι θέσεις της Δυναμικής Ελλάδας θα εξειδικευτούν με τη σύνθεση των απόψεων που θα αναδειχθούν στην Ομάδα Διαλόγου για την Παιδεία και την Έρευνα.

 

ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΕΙΜΕΝΩΝ

Ζωή, Πρόεδρος της Λιβύης

Του Πολυχρόνη Μπακόμητρου.
Το καλοκαιρινό ζάπινγκ εν μέσω θερινών επαναλήψεων μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα ευεργετικό. Ιδίως όταν συντονίζεται στην επίγεια εκπομπή του BBC World την οποία μπορεί να δει κάθε συμπολίτης μας και να ενημερωθεί για τα παγκόσμια γεγονότα όπου κι αν αυτά συμβαίνουν, να δει ντοκιμαντέρ από την πραγματική ζωή σε υποβαθμισμένες περιοχές της Ασίας ή της Αφρικής, να γνωρίσει εικόνες της πραγματικής εξαθλίωσης και ανθρωπιστικής κρίσης.

διαβάστε το άρθρο →

Tο μέλλον της χώρας σε δύο γραφήματα

Τα στοιχεία για εκπαιδευτικές δαπάνες για Ελλάδα είναι του 2005. Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού είναι λογικά λιγότερες τώρα λόγω της σημαντικής μείωσης του μισθολογικού κόστους (περί το 35-40% περίπου). Η ΕΛΣΤΑΤ έχει σταματήσει να συγκεντρώνει τα οικονομικά στοιχεία της εκπαίδευσης από το 1992. Tο υπουργείο παιδείας δεν δίνει στοιχεία για τα οικονομικά της εκπαίδευσης. Τα στατιστικά στοιχεία βασίζονται σε εκτιμήσεις του υπουργείου παιδείας.

διαβάστε το άρθρο →

Συνέντευξη Ηλία Μόσιαλου στον ΑΘΗΝΑ 9.84

«Είναι δύσκολη η κατάσταση, σαφώς. Στα γενόσημα είμαστε μια από τις τελευταίες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στα δε πανεπιστήμια, η κατάσταση είναι πλέον εντελώς απαράδεκτη.»

διαβάστε το άρθρο →

Πανεπιστήμια σε ομηρεία

Της ΛΙΝΑΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ: Όμηροι της ανορθολογικότητας των δύο στρατοπέδων καθηγητές και καθηγήτριες, που άλλοι δεν ξέρουν τι να πράξουν και άλλοι βολεύονται στην απραξία, φοιτητές και φοιτήτριες που άλλοι χάνουν πτυχίο και υποτροφίες και άλλοι παρατείνουν διακοπές, γονείς που από το υστέρημά τους πληρώνουν για το μέλλον των παιδιών τους, αυτό που οι υπεύθυνοι ανεύθυνα υποθηκεύουν.

διαβάστε το άρθρο →

Ένα βήμα μπρός, δυο βήματα πίσω

Του ΑΝΔΡΕΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ: Όταν ο Βλαντιμίρ Λένιν έγραφε το βιβλίο του με τίτλο “Ένα βήμα μπρός, δυο βήματα πίσω” για να περιγράψει την οικοδόμηση του προλεταριακού καθεστώτος δεν είχε στο μυαλό του πως αυτός ο τίτλος θα ταίριαζε στην πορεία του ελληνικού πανεπιστημίου τα τελευταία 2 χρόνια

διαβάστε το άρθρο →

Η μεταρρύθμιση αναβλήθηκε

Του ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ: Η πρόταση για το Λύκειο που συζητείται στη Βουλή αποδεικνύει πρωτίστως την ανεπάρκεια του κράτους, την αποτελεσματική ισχύ των «πελατειών» του και τα ελλείμματα ηγεσίας. Η μεταρρύθμιση του σχολείου πήρε – δυστυχώς – αναβολή και πάλι

διαβάστε το άρθρο →

Καλλιεργώντας δεξιότητες καινοτομίας

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΠΑΔΑΚΗ: Αποτελεί πλέον κοινοτοπία – τα σχολεία χρειάζεται να εκπαιδεύσουν τα παιδιά ώστε αυτά να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν σε επαγγέλματα τα οποία δεν υπάρχουν ακόμα. Ως εκ τούτου, χρειάζεται να επικεντρωθούμε περισσότερο στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων αντί για τη στείρα διδασκαλία περιεχομένου.

διαβάστε το άρθρο →

Τα εν οίκω… εν δήμω

ΤΟΥ ΟΡΕΣΤΗ ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ: Τις ημέρες αυτές δύο διαφορετικά κείμενα που βρήκα στα κοινωνικά δίκτυα αναδείκνυαν ανάγλυφα την οριακή κατάσταση του ΑΠΘ. Τα κείμενα μιλούν από μόνα τους. Το πρώτο είναι η αφήγηση μιας μητέρας. Το δεύτερο είναι μέρος ηλ. μηνύματος που έστειλε την ίδια ημέρα κοσμήτορας σε συναδέλφους του.

διαβάστε το άρθρο →

«Αθηνά» μέσω φοιτητικών παρατάξεων

ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ: Δύο χρόνια έχουν περάσει από την ψήφιση του νόμου για την Παιδεία. Ένας νόμος που έφερε πολλές αλλαγές στην λειτουργία των Ιδρυμάτων και επίσης, πολλές αντιδράσεις, κυρίως από τους Πρυτάνεις και τις φοιτητικές παρατάξεις. Σήμερα ο νόμος εφαρμόζεται εν μέρει και επιλεκτικά.

διαβάστε το άρθρο →

Σχέδιο ΑΘΗΝΑ και μεταρρυθμιστικά σοφίσματα

ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΒΛΑΧΟΥ: Το σχέδιο «ΑΘΗΝΑ» αμαυρώνεται από τροποποιήσεις ύστερα από αιτήματα «ημετέρων», ενοποίηση ιδρυμάτων μόνο στα χαρτιά και υπαναχωρήσεις απέναντι σε κάθε διεκδίκηση.

διαβάστε το άρθρο →